NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 8, 1400

انواع درایور پرینتر سه بعدی

در این آموزش به معرفی انواع درایور پرینتر سه بعدی می پردازیم

درایور پرینتر سه بعدی

درایور پرینتر سه بعدی

امروزه انواع مختلفی از درایور ها برای پرینتر های سه بعدی ساخته شده که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارد

1-A4988

نام آشنا ترین داریور موجود در بازار که قیمت پایینی دارد و ماکزیمم 16 میکرو استپ را پشتیبانی میکند

انواع درایور پرینتر سه بعدی

ولتاژ ماکزیمم این درایور 35 ولت و جریان ماکزیمم آن 2 آمپر است که توسط پتانسومتر روی درایور تنظیم میشود،این درایور قابلیت راه اندازی با تمامی فریمور ها و همه برد ها را دارد

2-Drv8825

این درایور از نظر قیمتی اختلاف زیادی با A4988 نداشته و ماکزیمم 32 میکرو استپ را پشتیبانی میکند

انواع درایور پرینتر سه بعدی

 

ولتاژ ماکزیمم این درایور 35 ولت و جریان ماکزیمم آن 2 آمپر است که توسط پتانسومتر روی درایور تنظیم میشود و از نظر ویژگی با A4988 مشابه است این درایور قابلیت راه اندازی با تمامی فریمور ها و همه برد ها را دارد

علاوه بر آن این درایور  قابليت خاموش شدن به طور خودکار در زمان افزایش دمای بیش از حد و جریان بالا را نيز دارد.

3-LV8729

درایور LV8729 یک درایور فوق بی صدا است که بسیار بروز تر از دو درایور گفته شده در بالا است و تا 128 میکرو استپ را پشتیبانی میکند

انواع درایور پرینتر سه بعدی

ولتاژ ماکزیمم این درایور36 ولت و جریان ماکزیمم آن 1.5 آمپر است که توسط پتانسومتر روی درایور تنظیم میشود  این درایور قابلیت راه اندازی با تمامی فریمور ها و همه برد ها را دارد و باعث میشود موتور صدای خیلی کمی تولید کند.

4-Tmc2100

درایور TMC2100 یک درایور فوق بی صدا است که تا 16 میکرو استپ را پشتیبانی میکند .

انواع درایور پرینتر سه بعدی

در این درایور بر خلاف میکرو استپ پایینش حرکت موتور بیصدا و بسیار نرم کار میکند.ولتاژ ماکزیمم آن 46 ولت و جریان ماکزیمم آن 2.5 آمپر است .این درایور قابلیت راه اندازی با تمامی فریمور ها و همه برد ها را دارد.علاوه بر آن این درایور قابليت خاموش شدن به طور خودکار در زمان افزایش دمای بیش از حد و جریان بالا را نيز دارد.

درایور های هوشمند!

این نسل از درایور ها با برد ارتباط برقرار کرده و قابلیت های فراونی بسته به نوع درایور دارند

1-Tmc2208

درایور TMC2208 یک درایور فوق بی صدا است که این درایور نسخه بروز شده درایور tmc2100 است و تا 256 میکرو استپ را پشتیبانی میکند.

انواع درایور پرینتر سه بعدی

ولتاژ ماکزیمم در این درایور 36 ولت و جریان ماکزیمم آن 2 آمپر است.این درایور قابلیت کار کردن در دو مود UART و Standalone  میباشد که در مود UART با برد ارتباط برقرار کرده و می توان جریان ان را از طریق برد کنترل کرد و نیازی به تنظیم توسط پتانسومتر ندارد همچنین این درایور دارای قابلیتStealthchop است که کمک میکند با نویزی کمتر از 10 دسی بل کار کند که این قابلیت بینظیر است همچنین در نسخه UART در صورت گیر کردن و یا افزایش دما به صورت خخودکار جریان را کاهش داده یا درایور را خاموش کرده تا از سوختن آن جلوگیری کند بهتر است که برای استفاده از این درایور ها و بهره گیری از 256 میکرو استپ آن از برد های 32 بیت استفاده کرد

2-Tmc2209

درایور TMC2209 یک درایور فوق بی صدا است که این درایور نسخه بروز شده درایور tmc2208 است و تا 256 میکرو استپ را پشتیبانی میکند.

انواع درایور پرینتر سه بعدی

ولتاژ ماکزیمم در این درایور 28 ولت و جریان ماکزیمم آن 2.5 آمپر است.این درایور تمامی قابلیت های درایور Tmc2208 را دارد علاوه بر آن جریان بیشتر و گرمای کمتری تولید میکند.

این درایور یک ویژگی بسیار مهم و منحصر به فرد دارد که باعث میشود در پرینتر به سنسور برخورد نیازی نباشد که به آن  sensorless-homing گفته میشود این ویژگی با برخورد به آخر محور متوجه آن شده و نقش سنسور برخورد را ایفا میکند دقت آن قابل تنظیم بود و حتی میتوان از آن برای بد لولینگ نیز استفاده کرد .

3-Tmc2130

درایور TMC2100 یک درایور فوق بی صدا است و تا 256 میکرو استپ را پشتیبانی میکند.

انواع درایور پرینتر سه بعدی

ولتاژ ماکزیمم در این درایور 45 ولت و جریان ماکزیمم آن 1.2 آمپر است.این درایور قابلیت کار کردن در دو مود SPI و Standalone  میباشد که در مود SPI با برد ارتباط برقرار کرده و می توان جریان ان را از طریق برد کنترل کرد و نیازی به تنظیم توسط پتانسومتر ندارد همچنین این درایور دارای قابلیتStealthchop است که کمک میکند با نویزی کمتر از 10 دسی بل کار کند که این قابلیت بینظیر است همچنین در نسخه SPI در صورت گیر کردن و یا افزایش دما به صورت خخودکار جریان را کاهش داده یا درایور را خاموش کرده تا از سوختن آن جلوگیری کند بهتر است که برای استفاده از این درایور ها و بهره گیری از 256 میکرو استپ آن از برد های 32 بیت استفاده کرد.

این درایور به  sensorless-homing هم مجهز است. این ویژگی با برخورد به آخر محور متوجه آن شده و نقش سنسور برخورد را ایفا میکند دقت آن قابل تنظیم بود و حتی میتوان از آن برای بد لولینگ نیز استفاده کرد .

 

جدول مقایسه تعدادی از درایور های TMC

انواع درایور پرینتر سه بعدی

 

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

No posts found