NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 10, 1400

انواع ساپورت گذاری در پرینتر سه بعدی

انواع ساپورت گذاری در پرینتر سه بعدی – ساختار های ساپورت گذاری : اگر تجربه زیادی با چاپگر سه بعدی FDM داشته اید، احتمالاً در یکی دو مورد برخورد کرده اید که باید از ساپورت ها استفاده می کردید. یک چاپگر سه بعدی FDM با قرار دادن لایه روی لایه ای از ترموپلاستیک برای ایجاد یک شی سه بعدی کار می کند. به همین دلیل، هر لایه جدید باید توسط لایه زیر آن پشتیبانی شود. اگر مدل شما دارای یک برآمدگی است که توسط هیچ چیزی در زیر نگهداری نمی شود، احتمال افت یا حتی سقوط آن لایه وجود دارد و برای اطمینان از چاپ موفق به ساختارهای ساپورت اضافی نیاز دارید.

 

انواع ساپورت گذاری در پرینتر سه بعدی

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد ساپورت های پرینت سه بعدی بدانید، مرور خواهیم کرد.

چه زمانی به ساپورت در پرینت سه بعدی نیاز دارید؟

به طور کلی، زمانی که مدل شما دارای یک برآمدگی به طرفین یا پل است که توسط هیچ چیزی در زیر پشتیبانی و نگهداری نمی‌شود، ممکن است لازم باشد از ساختارهای ساپورت چاپ سه بعدی استفاده کنید تا بتوانید آن را نگه داشته و پرینت سه بعدی کنید. در اینجا چند نمونه از برآمدگی ها و پل ها با کمک حروف Y، H و T نشان داده شده است.

انواع ساپورت گذاری در پرینتر سه بعدی

 

همه ی برآمدگی ها هم به ساپورت نیاز ندارند !!

نیازی نیست که همه برآمدگی ها به طرفین ساپورت گذاری شوند. قاعده کلی این است : اگر یک برآمدگی با زاویه کمتر از 45 درجه از عمود کج شود، ممکن است بتوانید بدون استفاده از ساختارهای ساپورت پرینت سه بعدی آن را چاپ کنید.

به تصویر زیر دقت کنید

ساپورت گذاری پرینتر سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی از یک افست بسیار کوچک افقی (به سختی قابل توجه) بین لایه های متوالی استفاده می کنند. بنابراین، یک لایه کاملاً روی لایه قبلی قرار نمی گیرد، بلکه با یک افست کوچک روی هم قرار می گیرد. این به چاپگر اجازه می‌دهد تا برآمدگی‌هایی را چاپ کند که زیاد از حالت عمودی کج نمی‌شوند. هر چیزی زیر 45 درجه می تواند توسط لایه های قبلی پشتیبانی شود،  چهل و پنج درجه به عنوان خط شکست در نظر گرفته می شود.

این جنبه به بهترین شکل با حروف Y و T نشان داده می شود. دو برآمدگی در حرف Y نسبت به عمود زاویه کمتر از 45 درجه دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید حرف Y را چاپ کنید، می‌توانید بدون استفاده از گذاشتن ساپورت در چاپ سه‌بعدی فرار کنید.

انواع ساپورت گذاری در پرینتر سه بعدی

همه پل ها به ساپورت نیاز ندارند – قانون 5 میلی متر

درست مانند برآمدگی ها، همه پل ها نیاز به ساپورت ندارند. در اینجا، قاعده کلی این است: اگر طول پل کمتر از 5 میلی متر باشد، چاپگر ممکن است بتواند آن را بدون نیاز به ساختارهای پشتیبانی چاپ سه بعدی چاپ کند.

برای انجام این کار، چاپگر از تکنیکی به نام پل زدن استفاده می کند – جایی که مواد داغ را برای فواصل کوتاه کشیده و موفق می شود آن را با حداقل افتادگی چاپ کند.

با این حال، اگر پل بیشتر از 5 میلی متر باشد، این تکنیک کار نمی کند. در این مورد، باید ساختارهای ساپورت پرینت سه بعدی را اضافه کنید.

انواع ساپورت گذاری در پرینتر سه بعدی

ساپورت های درختی

ساپورت های یک ساختار درخت مانند است که از برآمدگی های مدل پشتیبانی می کند. این نوع ساپورت از پرینت سه بعدی فقط در نقاط مشخصی به اورهانگ برخورد می کند.
مزیت استفاده از ساپورت های درختی این است که راحت تر برداشته می شود و به سطح زیرین اورهنگ بیش از حد آسیب نمی رساند. اما توجه داشته باشید که فقط برای برآمدگی های غیر صاف مانند نوک بینی، نوک انگشت یا قوس ها مناسب است. ثبات کافی برای برآمدگی های مسطح ایجاد نمی کند.

ساپورت درختی

ساپورت های خطی یا آکاردئونی

این رایج ترین نوع ساپورت است که در پرینت سه بعدی استفاده می شود. این نوع تکیه گاه متشکل از ستون های عمودی است که تمام قسمت های مورد نیاز را لمس می کند. این نوع ساپورت از چاپ سه بعدی تقریباً برای هر برآمدگی و پل کار می کند. با این حال، برداشتن آنها بسیار سخت تر است و احتمال آسیب رساندن به سطح مدل بسیار بیشتر است.

ساپورت خطی

 

منابع

https://all3dp.com/

 

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

فایلهای ابزارهای کاربردی - فایلهای اسباب بازی و فیجت و کودکان - فایلهای طراحی شده ایرانیان - مرداد 23, 1402

فایل سه بعدی کوادکوپتر

فایل سه بعدی کوادکوپتر طراحی تمام اجزای کوادکوپتر توسط تیم سارام کمپانی برای چاپ سه بعدی فایل نیاز به برسی کامل دارد قبل…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

فایلهای جانبی موبایل و لوازم دیجیتال - فایلهای طراحی شده ایرانیان - مرداد 23, 1402

فایل سه بعدی کاور موبایل not 10 s

فایل سه بعدی کاور موبایل not 10 s کاور موبایل گوشی نوت 10 اس طراحی شده توسط تیم سارام کمپانی ارتباط با مشاور تیم سارام کمپانی :…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری