NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 7, 1400

انواع چسب های پرینتر سه بعدی

در این مقاله به بررسی انواع چسب های موجود در بازار برای صفحه پرینتر سه بعدی میپردازیم

1-چسب ماتیکی

چسب های ماتیکی که از آن برای چسباندن کاغذ استفاده میشد خیلی زود در میان جامعه پرینتر سه بعدی به محبوبیت رسید .

بهترین چسب موجود در بازار ایران از نظر قیمت و کارایی چسب پنتر است.

انواع چسب های پرینتر سه بعدی

نکته مهم در انتخاب چسب ماتیکی این است که چسب از نوع PVP باشد در غیر این صورت کارایی لازم را ندارد بهترین دما برای چسب زدن بین 40 تا 50 درجه و برای متریال abs بین 3 تا 5 لایه به صورت افقی و عمودی و ضربدری است لازم به ذکر است که قبل از اینکه چسب بع طور کامل خشک شود باید شروع به پرینت کرد . حلال این چسب آب بوده و به راحتی پاک میشود. این چسب نمیتواند مدت طولانی در دمای بالای 100 درجه قرار بگیرد و میسوزد.

2-چسب کپتون

چسب کپتون نوعی چسب دما بالا بوده که تا 400 درجه را تحمل کرده و سطح صافی دارد .

انواع چسب های پرینتر سه بعدی

چسب کپتون به صورت رول و در عرض های مختلف فروخته میشود و باید با توجه به اندازه هیت بد بریده شود برای پرینت هایی با سطح مقطع کم مناسب است و پس از سرد شدن چسبندگی کمی دارد همچینین برای پرینت abs نیز میتوان از آن استفاده کرد همچنین این چسب لایه اول تمیز و براقی را به وجود می آورد از معایب این چسب این است که آسیب پذیر است و ممکن است در هنگام کندن قطعه از روی هیت بد اسیب ببیند.

3-چسب آبی یا blue tape

این چسب از نظر کارایی با چسب کپتون تقریبا مشابه است.

انواع چسب های پرینتر سه بعدی

دمای قابل تحمل این چسب 80 تا نهایت 120 درجه است و بیشتر از آن برای پرینت pla و petg و متریال هایی با دمای هیت بد پایین استفاده میشود اما لایه اول قطعه پرینتی با این چسب بر خلاف چسب کپتون براق نیست.

3- چسب مو(تافت)

یکی از بهترین چسب ها برای پرینت pla و petg چسب مو (تافت) است.

انواع چسب های پرینتر سه بعدی

 

چسب مو (تافت) لایه اول باق و یک دستی روی قطعه پرینیتی به جا میگذارد و از نظر چسبندگی بهترین انتخاب برای pla و petg است همچینی از نظر قیمت صرفه زیادی دارد . چسب مو(تافت) داری درجه های چسبندگی مختلف است که باید بالاترین درجه آن خریداری شود. حلال این چسب اب بوده و به راحتی پاک میشود.

خودتان چسب بسازید!

یکی از بهترین گزنه های برای پرینت abs ساخت چسب abs است.

انواع چسب های پرینتر سه بعدی

چسب abs یکی از بهترین راه حل ها برای پرینت abs است برای ساخت این چسب خورده های abs را درون ظرفی ریخته و به آن استون 100 درصد اضافه میکنیم سپس آن ها را باهم مخلوط کرده تا ماده ای غلیظ به دست آید.

برای استفاده از این چسب مقدار از آن را در زمان سرد بودن هیت بد بر رو آن ریخته و با کاردک آن را پهن کردن سپس هیت بد را گرم میکنیم توجه کنید که نباید در هنگام گرم بودن هیت بد این کار را انجام دهید.

این چسب گرچه لابه اولی به خوبیه دیگر چسبب ها ایجاد نمیکند اما یکی از بهترین گزینه ها برای پرینت abs است.

soroush8266@

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

No posts found