NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 23, 1400

خشک کن فیلامنت خطی

خشک کن فیلامنت خطی

خشک کن فیلامنت خطی :  یه خشک کن عالی و لحظه ای در لحظه فیلامنت رو در حین پرینت خشک میکنه و رطوبت فیلامنت رو از بین میبره .

خب همه ی ما میدونیم که خشک بودن فیلامنت اهمیت خیلی بالایی داره و کلا پلیمر ها علاقه ی زیادی نسبت به جذب رطوبت هوا دارند و زمانی که در معرض هوا ی باز قرار میگیرند سریع شروع به جذب رطوبت میکنند 😒

هر پلیمری نسبت به نوع خودش سرعت جذب رطوبتش متفاوته مثلا در مورد فیلامنت نایلون ایشون خیلی رطوبت دوست داره 🤔 و در عرض چند ساعت تا ده درصد وزنش رطوبت جذب میکنه ( آخه واسه چی اینقدر تشنه هست )

حالا مشکلاتی که در زمان مرطوب بودن فیلامنت برای پرینت پیش میاد رو هممون میدونیم اگر نمیدونید در بخش آموزش های سایت net3d 

درموردش بخونید و برای خشک کردن به روش های دیگه هم حتما به این مقاله یه سر بزنید

فیلامنت خشک کن خطی  Drywise

این شرکت به تازگی Drywise را معرفی کرده است، یک سیستم خشک کردن فیلامنت جدید که می گوید: “… هنگام چاپ مواد رطوبت سنجی سه بعدی، رطوبت های فیلامنت را از بین می برد”.

خشک کن فیلامنت خطی

 

این یک خشک کن رشته ای درون خطی است، بنابراین لازم نیست یک قرقره کامل را در یک جعبه خشک گرم شده قرار دهید. در عوض، می‌توانید آن را در جایی که هست رها کنید و فیلامنت را از طریق Drywise قبل از ورود به چاپگر رطوبت زایی کنید.  فیلامنت در هنگام عبور از Drywise خشک میشود ، بنابراین حتی اگر فیلامنت شما در شرایط مرطوبی که به نظر می رسد همه ما در آن زندگی می کنیم، رها شده باشد، قبل از ورود به پرینتر با Drywise خشک میشود و باعث میشود پرینت لذت بخشی داشته باشید

خشک کن فیلامنت خطی

 

به این ترتیب، نیاز نیست کل قرقره را به یکباره خشک کنید. با Drywise، تنها بخشی از فیلامنت که در هر زمان میخواهد وارد اکسترودر پرینتر شود خشک میشود .

با سنسورهایی که بر آن بخش نظارت می‌کنند و از خروج آن از دستگاه و ورود آن به چاپگر در بهترین شرایط ممکن برای چاپ سه‌بعدی اطمینان می‌دهند دیگه جای نگرانی نمیماند .

Thought3D می‌گوید که باید 40 تا 90 دقیقه قبل از شروع چاپ، Drywise را روشن کنید، اما پس از راه‌اندازی ، همچنان به کار روی فیلامنت ادامه می‌دهد و لحظه ای هر فیلامنت عبوری را خشک میکند .

همچنین دارای کارتریج های خشک کن قابل تعویض و قابل شارژ برای کاهش زمان خرابی است.

 

خشک کن فیلامنت خطی

 

خب با همه ی این مسائل متاسفانه هنوز به بازار رسیده و شما میتونید پیش خرید کنید در ابتدا مبلغ 300 دلار برای پیش پرداخت از جیب مبارک میدهید و بعد زمان تحویل هم 1399 دلار (مگه جنگه) پرداخت میکنید که جمعا میشه 1699 دلار که تازه چون در مرحله پیش خرید هست 15 درصد تخفیف خورده .

قطعا این مبغ برای خیلی از ما نمیصرفه و مخصوصا مایی که در ایران با این قیمت دلار مواجه هستیم ولی برای کسانی بطور صنعتی و مداوم با فیلامنت هایی مثل نایلون و جاذب رطوبت بالا کار میکنند شاید وسیله ای ضروری باشه .

منابع

https://all3dp.com/

https://drywise.co/

 

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

No posts found