NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 7, 1400

فواید پرینت با فیلامنت ABS

فواید پرینت با فیلامنت ABS

سلام به خوانندگان گرامی در این مقاله میخواهیم فواید پرینت با فیلامنت ABS را توضیح دهیم .

فرآیند تولید ABS

یکی از اولین پلاستیک هایی که با پرینترهای سه بعدی صنعتی مورد استفاده قرار گرفت، در حدود سال 1990 ساخته شد. این پلیمر ترموپلاستیک چیزی است که “ترپلیمر” نامیده می شود و اغلب از طریق پلیمریزاسیون اکریلونیتریل و استایرن در حضور پلی بوتادین – به طور کلی 20٪ اکریلونیتریل به دست می آید. 25% بوتادین و 55% استایرن. بنابراین دستکاری این نسبت ها می تواند خواص ABS را تغییر دهد. به عنوان مثال، استایرن عنصری است که به ABS استحکام و درخشندگی آن را می دهد، در حالی که بوتادین به آن مقاومت در برابر ضربه و خواص دمای پایین آن را می دهد.

فواید پرینت با فیلامنت ABS

این ماده دارای استحکام خوب، مقاومت در برابر ضربه بالا و سبکی عالی است، در حالی که از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است. همچنین چند سالی است که این یک ماده محبوب در بازار چاپ مذاب رسوب شده سه بعدی بوده است، یکی از اولین رشته های مورد استفاده در این بخش با PLA – چاپ هر دو ماده نسبت به سایر ترموپلاستیک های فنی و ارزان قیمت آسان تر است.

ویژگی های رشته های ABS در پرینت سه بعدی

ABS که به شکل رشته هایی با قطر 1.75 میلی متر یا 2.85 میلی متر و در چندین رنگ موجود است، ویژگی های جالبی برای بسیاری از صنایعی دارد که می خواهند قطعات کاربردی یا نمونه های اولیه را پرینت سه بعدی کنند. اگرچه چاپ آن از PLA دشوارتر است، اما ABS به دلیل مقاومت در برابر ضربه و دمای بالا (بین -20 درجه سانتیگراد تا 80 درجه سانتیگراد) یک ماده بسیار محبوب برای متخصصان چاپ سه بعدی است. مات است، سطوح صاف و براق را ارائه می دهد و می تواند با فرآیندهای شیمیایی با استفاده از استون جوش داده شود.

دمای ذوب ABS حدود 200 درجه سانتیگراد است، بنابراین توصیه می شود که دمای اکستروژن بین 230 تا 260 درجه سانتیگراد باشد. استفاده از صفحه گرمایش (بین 80 تا 130 درجه سانتیگراد) اجباری است: پلاستیکی است که در تماس با هوا منقبض می شود و باعث جمع شدن (یا تاب برداشتن) قطعه و در نتیجه جدا شدن از صفحه می شود. برای قطعات بزرگ، حتی توصیه می شود از یک چسب مخصوص مانند کپتون یا یک لاک چسب استفاده کنید. در نهایت، چاپگر سه بعدی با محفظه بسته ترجیح داده می شود زیرا پلاستیک ABS ذراتی را منتشر می کند که می تواند برای کاربر خطرناک باشد.

فواید پرینت با فیلامنت ABS

 

از نظر پشتیبانی چاپ، ABS به راحتی با HIPS چاپ می شود، ماده ای که سینی و دمای اکستروژن یکسانی دارد. این ماده به سرعت در D-Limonene، یک حلال مبتنی بر لیمو حل می شود.

هنگام چاپ با این پلیمر ترموپلاستیک، پس پردازش کمی مورد نیاز است، یک مزیت کلیدی که باعث صرفه جویی در زمان در تولید قطعات پیچیده می شود. می توان آن را رنگ آمیزی کرد و به خوبی در برابر زمان با تغییر شکل های مشاهده شده کمی مقاومت می کند. در نهایت، این ماده ای است که باید خشک نگه داشته شود زیرا رطوبت هوا را جذب می کند که چاپ آن را بسیار دشوارتر می کند.

فیلامنت ABS

فیلامنت ABS یکی از رایج ترین موادی است که امروزه در پرینت سه بعدی استفاده می شود. ABS یا اکریلونیتریل بوتادین استایرن، یک ترموپلاستیک است که در هنگام گرم شدن به راحتی قالب گیری می شود و هنگام سرد شدن به طور یکنواخت سخت می شود. از آنجا که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و کیفیت خود را حفظ کند، فیلامنت ABS در تولید سنتی در صنایع مختلف و همچنین توسط علاقه مندان به چاپ سه بعدی استفاده می شود.

مزایای فیلامنت ABS

فیلامنت ABS به دلایل مختلف یک ماده پرینت سه بعدی رایج است.

  • فیلامنت ABS یک ترموپلاستیک بسیار بادوام است. معمولاً در محیط‌های تولید نمونه‌سازی سریع و افزودنی‌ها برای آزمایش مقاومت در برابر ضربه و دوام محصول استفاده می‌شود.
  • ABS دارای خواص عایق الکتریکی قوی است.
  • ویژگی‌های فیلامنت ABS مانند مقاومت در برابر دمای بالاتر، انعطاف‌پذیری، ماشین‌کاری و استحکام، آن را برای مهندسان و سایر مواردی که کاربردهای مکانیکی مهم است، ترجیح می‌دهد.
  • قطعات ساخته شده از ABS را می توان با استون پردازش کرد تا یک روکش صاف و براق داشته باشد.

منابع

https://www.3dnatives.com/

https://coexllc.com/

در پست دیگری به شما روش پرینت راحت تر ABS را توضیح میدهم در آموزشها دنبال کنید

https://net3d.ir/learn-3d/

 

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

No posts found