NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 10, 1400

قلم سه بعدی

قلم سه بعدی با هم در این مقاله با قلم های سه بعدی آشنا میشویم و همه چیز را در مورد قلم سه بعدی بررسی میکنیم.

قلم سه بعدی یک دستگاه ترسیم سه بعدی است یعنی میشود هر چه در ذهن داشت بجای نقاشی روی کاغذ ، سه بعدی روی هر سطحی ساخت .

اگر بخوایم ساده تر بگیم مثل تفنگ های چسب تفنگی . وقتی چسب را در تفنگ قرار میدیم و دکمه رو فشار میدیم چسب را ذوب کرده و روی محل مورد نظر میریزه . قلم سه بعدی هم دقیقا بجای چسب فیلامنت را درون خود میکشد و ذوب میکند و شما میتوانید لایه لایه هر شکلی رو بسازید .

 

قلم سه بعدی

قیمت خرید قلم سه بعدی

در تاریخی که ما در حال نوشتن این مقاله هستیم با قیمت دلار 30 هزار تومانی قیمت تقریبی قلم سه بعدی از 500 هزار تومان شروع میشود . رنج قیمت 700 تا 800 هزار تومان میشود قلم های خوب و کاربردی را خرید .

مواد مصرفی قلم سه بعدی

مواد مصرفی قلم های سه بعدی همان فیلامنت ها هستند که میتوان در متراژ ها و یا بصورت گرمی خریداری کرد و با متریال PLA یا ABS استفاده کرد . معمولا قلم ها امکان تنظیم دما را دارند و میشود نسبت به متریال استفاده شده دما را کنترل کرد .

قلم سه بعدی

کارکرد مداوم

قلم سه بعدی بطور فشرده ای اجزا را در کنار هم دارد و زمان استفاده باید به این نکته توجه کرد که استفاده مداوم از قلم سه بعدی ممکن است به آن آسیب برسد در اکثر قلم ها پیشنهاد شده هر دو ساعت نیم ساعت استراحت به قلم بدهید . استفاده طولانی برای دستگاه مضر بوده و باعث آسیب دیدن قطعات دستگاه میشود.

تعمیر با قلم سه بعدی

گاهی پیش میاد که از لوازمی که داریم مورد هایی که شکسته شدند یا آسیب دیدن را کنار گذاشتیم با قلم سه بعدی میشه اون لوازم رو تعمیر کرد و احیا کرد . بطور مثال نوک منقار عروسکی شکسته میشود با قلم سه بعدی نوک جدیدی برایش ساخت یا حتی لوازم دیگر که قطعات پلاستیکی نچندان دقیق ولی کمیاب دارند را میشود با قلم سه بعدی تعمیر یا سخت .

قلم سه بعدی برای کودکان

در ابتدا باید بگویم که موارد ایمنی را برای کودکان رعایت کنید . به هرحال دستگاهی الکتریکی است که دمای بالا هم در آن استفاده میشود  و مچنین ذوب بعضی پلاستیک ها مواد مضر را انتشار میدهد . مراقب باشید . کودکان با قلم سه بعدی میتوانند ایده های خود را عملی کنند و خیال پردازی هایی که دارند را سه بعدی بوجود بیاورند . تاثیر زیادی در شکوفایی و خلاقیت بچه دارد . درانتها باز هم به موارد ایمنی تاکید میکنم.

منابع

3Doodler

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

فایلهای ابزارهای کاربردی - فایلهای اسباب بازی و فیجت و کودکان - فایلهای طراحی شده ایرانیان - مرداد 23, 1402

فایل سه بعدی کوادکوپتر

فایل سه بعدی کوادکوپتر طراحی تمام اجزای کوادکوپتر توسط تیم سارام کمپانی برای چاپ سه بعدی فایل نیاز به برسی کامل دارد قبل…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

فایلهای جانبی موبایل و لوازم دیجیتال - فایلهای طراحی شده ایرانیان - مرداد 23, 1402

فایل سه بعدی کاور موبایل not 10 s

فایل سه بعدی کاور موبایل not 10 s کاور موبایل گوشی نوت 10 اس طراحی شده توسط تیم سارام کمپانی ارتباط با مشاور تیم سارام کمپانی :…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری