NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 23, 1400

معرفی صفحه نمایش های tft

در این آموزش به معرفی و بررسی LCD TFT های دو شرکت معروف Makerbase و bigtreetech میپردازیم

معرفی صفحه نمایش های tft

lcd های TFT جزو جدیدترین lcd های پرینتر های سه بعدی محسوب میشوند که با قابلیت plug and play به بازار عرضه شده و برای اتصال آن ها به پرینتر نیاز به کانفینگ دوباره پرینتر نیست و فقط با اتصال کابل آن به برد پرینتر از طریق سریال tx/rx با برد اتصال برقرار میکنند و پین های کمتری را درگیر میکنند.

این lcd ها دارای قابلیت های افزودن ماژول wifi و سنسور اتمام پرینتر و قطع برق و خاموش و روشن کردن پرینتر  به صورت جداگانه و بدون نیاز به کانفینگ برد اصلی را دارا هستند همچنین از usb نیز پشتیبانی میکنند.

با استفاده از این lcd ها میتوان بار پردازشی روی برد اصلی پرینتر را کاهش داد و میتوان سرعت بالاتری از برد گرفت .کانفینگ این lcd ها بسیار راحت بوده و همچنین تم های زیادی برای آن ها وجود دارد.

این lcd ها در سایز های:

  • tft24
  • tft32
  • tft35
  • tft70

تولید میشوند که در سری های tft35 و بالاتر میتوان تصویر gcode گرفته شده را نیز دید.

معرفی صفحه نمایش های tft

از مشکلات این برد ها این است که چون خودشان دارای سیستم عامل جداگانه هستند از منو های اصلی مارلین پشتیبانی نمیکنند و برای ارسال این دستورات با از gcode ها و کیبورد lcd استفاده کرد.

معرفی صفحه نمایش های tft

در lcd های tft35 شرکت bigtreetech این مشکل حل شده و دارای دو سیستم عامل جداگانه tuch mode و marlin mode  و دوسری کابل است.

معرفی صفحه نمایش های tft

در مود marlin mode دقیقا ماندد lcd12864 عمل کرده و با کمک انکودر در منو ها جا به جا شده و دیگر tuch کار نمیکند این به شما این امکان را میدهد تا به همه منو های مارلین و زیبایی و lcd tft دسترسی داشته باشید و هر موقع که خواستید بین دو مدل lcd سوییچ کنید.

معرفی صفحه نمایش های tft

به طور کلی اگر چه که این lcd ها زیبا و بسیار چشمگیر هستند اما امکانات خاصی نداشته و با توجه به هزینه ای که باید برای خرید آن ها کرد بهتر است که  بجای آن برد کنترلر قوی تر و بهتری خریداری شود همچینین در نظر گرفته شود که این lcd ها بسیار آسب پذیر بوده و قیمت چندین برابری نسبت به lcd های معمولی دارد.

 

 

 

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

No posts found