نگاهی کوتاه به نرم افزار ZBrush زبراش
نرم افزار Zbrush ساخت کمپانی Pixologic بوده و یکی از قدرتمندترین نرم افزارها در زمینه مدل سازی سه بعدی احجام پیچیده در دنیای گرافیک می باشد .
نرم افزار قدرتمند Zbrush تحول بزرگی در دنیای مجسمه سازی دیجیتال است و از آن به عنوان ابزاری برای تجسم بهتر مدل های سه بعدی یاد می شود.
همانطور که از سابقه این نرم افزار مشخص است می توان گفت ذهن متفکری در پشت نرم افزار Zbrush به طور مداوم در حال افزایش شتاب در نوآوری هایش می باشد. این مطلب دلالت بر این دارد که طبق انتظار شرکت Pixologic در هر نسخه ی این نرم افزار، انقلابی در بعضی از قسمت های آن ایجاد می گردد. اگر به تازگی است که با Zbrush آشنا می شوید، در واقع در راه تجربۀ منحصر به فردترین و آزاد ترین نرم افزار برای خلق احجام هستید.
Zbrush تنها حدود 10 سال عمر دارد و بیشتر از نیمی از این زمان، از یک برنامه نقاشی منحصر به فرد به یک نرم افزار صنعتی استاندارد در زمینه حجاری (Sculpt) و ساخت پیکره دیجیتال (Digital Sculpting) رشد کرده است. به عنوان مثال چگونگی تکمیل مدل های کاراکتر از طرح اولیه به کاراکتر تکمیل شده با کلیه جزئیات ساخته شده تغییر کرده است.
نرم افزار zbrush ابتدا صرفاً در زمینه مجسمه سازی دیجیتال (Digital Sculpting) ، برای مجسمه سازی ، ساخت تندیس و کاراکتر های پیچیده و یا واقعی برای تولید توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی ۳D print استفاده می شد. اما امروزه نمیتوان نقش این نرم افزار را در دنیای خدمات پرینتر سه بعدی انکار کرد.