NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 7, 1400

پرینت با فیلامنت نایلون

پرینت با فیلامنت نایلون فیلامنت نایلونی معمولاً به دمای اکسترودر نزدیک به 250 درجه سانتیگراد نیاز دارند، با این حال، برخی از مارک ها به دلیل ترکیب شیمیایی آنها اجازه چاپ در دمای کمتر از 220 درجه سانتیگراد را می دهند

نایلون چیست ؟

نایلون یک ماده سخت و نیمه انعطاف پذیر است که مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش دارد. این یک انتخاب ایده آل برای چاپ قطعات بادوام است.

نایلون (با نام مستعار پلی آمید) یک ماده محبوب در صنعت پلاستیک است که به دلیل چقرمگی و انعطاف پذیری شناخته شده است.

فیلامنت نایلونی معمولاً به دمای اکسترودر نزدیک به 250 درجه سانتیگراد نیاز دارند، با این حال، برخی از مارک ها به دلیل ترکیب شیمیایی آنها اجازه چاپ در دمای کمتر از 220 درجه سانتیگراد را می دهند. بسیاری از چاپگرها دارای هاتندی نیستند که با خیال راحت به دمای 250 درجه سانتیگراد برسد، بنابراین این نسخه های با دمای پایین تر می توانند مفید باشند و به طور بالقوه شما را از نیاز به ارتقاء هاتند خود نجات دهند. یکی از چالش‌های بزرگ فیلامنت‌های نایلون این است که رطوبت سنجی آن‌ها است، به این معنی که به راحتی رطوبت را از محیط اطراف خود جذب می‌کنند. چاپ نایلون پس از جذب رطوبت منجر به مشکلات متعددی در کیفیت چاپ می شود، بنابراین ذخیره سازی فیلامنت بسیار مهم است و توجه ویژه ای را می طلبد.

پرینت با فیلامنت نایلون

فواید فیلامنت نایلون

  • سخت و تا حدی انعطاف پذیر
  • مقاومت در برابر ضربه بالا
  • عدم وجود بوی نامطبوع در حین چاپ
  • مقاومت در برابر سایش خوب

معایب فیلامنت نایلون

  • مستعد تاب برداشتن
  • برای جلوگیری از جذب آب، نیاز به ذخیره سازی در برابر هوا است
  • فیلامنت های خشک شده نادرست می توانند باعث نقص چاپ شوند
  • برای محیط های مرطوب و مرطوب مناسب نیست

پرینت با فیلامنت نایلون

اکسترودر تمام فلزی

الزامات سخت افزاری

قبل از پرینت سه بعدی با نایلون مطمئن شوید که چاپگر سه بعدی شما الزامات سخت افزاری ذکر شده در زیر را برآورده می کند تا از بهترین کیفیت چاپ اطمینان حاصل شود.

  1. بستر یا دمای بد
    دما: 70-90 درجه سانتی گراد
    محفظه توصیه می شود
  2. چسب ماتیکی
  3. اکسترودر
    دما: 225-275 درجه سانتی گراد
    ممکن است نیاز به هاتند تمام فلزی داشته باشید
  4. خنک کننده
    فن خنک کننده مورد نیاز نیست

 

همه افرادی که پرینتر سه بعدی دارند با PLA و ABS آشنا هستند.

اگر با PLA پرینت سه بعدی داشته باشید، احتمالاً می دانید که اگرچه نسبتاً قوی است، اما بسیار شکننده است. شما نمی توانید قطعاتی را زیر نور خورشید یا جایی که دمای آن از 100 درجه فارنهایت بالاتر می رود، رها کنید.

اگر با ABS پرینت سه بعدی می کنید، می دانید که بسیار بادوام تر از PLA است، اما قطعات ABS پرینت سه بعدی قدرت قطعات قالب گیری تزریقی را ندارند و اغلب برای قطعات کاربردی به اندازه کافی قوی نیستند.

فیلامنت نایلون یک ماده چاپ سه بعدی فوق العاده قوی، بادوام و همه کاره است. نایلون با چسبندگی بین لایه‌ای بسیار بالا، انعطاف‌پذیر است، به خوبی به سایر بخش‌های کاربردی کمک می‌کند. ضریب اصطکاک پایین و دمای ذوب بالا آن را به گزینه ای عالی برای انواع اقلام روزمره مانند ابزارهای چاپ سه بعدی، چرخ دنده ها، ماشین های RC و موارد دیگر تبدیل می کند.

فیلامنت نایلونی باید قبل از چاپ خشک شود

فیلامنت نایلونی فوق‌العاده جاذب رطوبت‌ است، به این معنی که به راحتی آب را از هوا جذب می‌کند. نایلون می‌تواند بیش از 10 درصد وزن خود را در کمتر از 24 ساعت رطوبت جذب کند، به همین دلیل بهتر است فیلامنت نایلون در فضای باز باقی نمانند. هنگامی که با فیلامنت نایلونی خشک نشده پرینت سه بعدی می کنید، آب موجود در فیلامنت منفجر می شود و حباب های هوا در حین چاپ ایجاد می کند که از چسبندگی خوب لایه جلوگیری می کند، قطعه را تا حد زیادی ضعیف می کند و روکش سطح را خراب می کند. بدون شک برای چاپ سه بعدی موفق با نایلون و مواد مبتنی بر نایلون به فیلامنت خشک نیاز دارید.

فیلامنت نایلونی

درسمت راست مرطوب و چپ خشک

 

منابع

https://www.matterhackers.com

https://www.simplify3d.com/

 

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

No posts found