NET3D

ثبت نام

آموزش ها - دی 23, 1400

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

در این پست به نقل از سایت معتبر all3dp به معرفی سایت های معتبر برای دانلود فایل های سه بعدی یا stl می پردازیم: (لازم به ذکر است که ممکن است سایت های معرفی شده، با توجه به موقعیت مکانی فیلتر شده باشند، لذا باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود!!!)

سایت نوع رایگان/ پولی کیفیت مدل های سه بعدی
Thingiverse بانک فایل رایگان ★★★★★
Cults بازار رایگان و پولی ★★★★
CGTrader بازار رایگان و پولی ★★★★
MyMiniFactory بازار رایگان و پولی ★★★★
TurboSquid بانک فایل رایگان و پولی ★★★★
PrusaPrinters بانک فایل رایگان ★★★
Pinshape بازار رایگان و پولی ★★★★
YouMagine بانک فایل رایگان ★★★
3DExport بازار رایگان و پولی ★★★
NIH 3D Print Exchange بانک فایل رایگان ★★
GrabCAD Library بانک فایل رایگان ★★
Threeding بازار رایگان و پولی ★★
Free3D بانک فایل رایگان و پولی ★★
3DShook بانک فایل رایگان و پولی ★★
Redpah بازار رایگان و پولی ★★
XYZprinting 3D Gallery بازار رایگان و پولی ★★
Fab365 بازار رایگان و پولی
NASA بانک فایل رایگان
Dremel Lesson Plans بانک فایل رایگان n/a
Instructables بانک فایل رایگان n/a
Yeggi موتور جست و جو رایگان و پولی n/a
STLFinder موتور جست و جو رایگان و پولی n/a
Thangs موتور جست و جو رایگان و پولی n/a
3DFindIt موتور جست و جو رایگان و پولی n/a

معرفی سایت Thingiverse

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

بزرگترین منبع فایل سه بعدی برای مدل های چاپ سه بعدی در اینترنت Thingiverse است. این وب سایت از سال 2008 آنلاین است و بیش از 1.8 میلیون فایل STL رایگان جمع آوری کرده است و در عرصه رقابت پیشتاز است. این وب سایت توسط MakerBot Industries، اداره می شود. به‌عنوان یک طراح، می توانید مدل‌هایی خود را به صورت رایگان آپلود کنید اما در نظر داشته باشید که هیچ گزینه‌ای برای کسب درآمد از آثار شما وجود ندارد.

این سایت میزبان جامعه وسیعی از طراحان اختصاصی است که فایل های STL رایگان را برای دانلود در دسته بندی ها و پیچیدگی های مختلف ارائه می دهند. پس از ورود به سیستم، می توانید مدل های چاپ سه بعدی برچسب گذاری شده را در یک مجموعه شخصی به اشتراک بگذارید. اگرچه Thingiverse منبعی مناسب برای فایل های پرینت سه بعدی رایگان است، اما Thingiverse مشکلاتی از قبیل مشکلات فنی و حتی نقض داده های کاربر دارد.

معرفی سایت Cults

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Cults که خارج از فرانسه فعالیت می کند، یک جامعه رو به رشد و بازار فایل چاپگرهای سه بعدی است که سازندگان می توانند فایل های STL خود را به اشتراک بگذارند یا بفروشند. استاندارد Cults’ 475,000-plus 3D printer models معمولاً بالا است، با ارائه ای به همان اندازه چشمگیر و جذاب. به گفته این شرکت، 238000 فایل در این وب سایت دارای دانلود رایگان هستند.

در این سایت، کاربران می توانند طراحان مورد علاقه خود را دنبال کنند یا هنگامی که یک اثر جدید ارسال می شود، به روز رسانی های فوری دریافت کنند. Cults همچنین مجموعه‌های مدیریت‌شده‌ای را بر اساس مارک‌های معروف معروف (مثلاً هک‌های IKEA، اسباب‌بازی‌ها، بازی‌های ویدیویی یا لوازم جانبی دوچرخه) ارائه می‌کنند. این وب سایت از زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی پشتیبانی می کند. لطفا مراقب باشید که سایت به شدت به گیف های متحرک متکی است، بنابراین زمان بارگذاری گاهی اوقات می تواند بسیار کند باشد.

معرفی سایت CGTrader

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

CGTrader بازاری برای خرید و فروش طرح های سه بعدی است. این سایت، نه تنها به فایل‌های CAD محدود نمی‌شود، بلکه مجموعه‌ای از فایل‌های چاپگر سه بعدی رایگان را برای تولید در هر چاپگر سه بعدی برای دانلود، ارائه می‌دهد. از بین 1.4 میلیون مدل سه بعدی موجود، تقریباً 257000 مدل به عنوان فایل های قابل چاپ سه بعدی مشخص شده اند. بسیاری از آنها پس از ایجاد یک حساب کاربری در سایت به صورت رایگان برای دانلود در دسترس هستند.

معرفی سایت MyMiniFactory

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

MyMiniFactory یک شبکه یا فضای اشتراکی و مخزن برای حدود 150000 فایل چاپگر سه بعدی است که تاکید زیادی بر بازی، نقش آفرینی و فرهنگ geek دارد. این شرکت با iMakr، یک فروشگاه آنلاین که چاپگرهای سه بعدی و لوازم جانبی را می فروشد، ارتباط نزدیکی دارد.

این سایت فایل های چاپگر سه بعدی رایگان و پولی ساخته شده توسط طراحان حرفه ای را با تضمین کیفیت تست شده ارائه می دهد. آنها همچنین به طور منظم چالش هایی را برای طراحان سه بعدی فراهم می کنند و میزبان مجموعه گسترده ای از فایل های STL رایگان با موضوع میراث فرهنگی به نام «Scan the World.» می کنند. از سال 2018، سازندگان می توانند کار خود را تبلیغ کنند و از استعدادهای خود در فروشگاه برتر MyMiniFactory درآمد کسب کنند.

معرفی سایت TurboSquid

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

یکی از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌هایی که در این فهرست وجود دارد، TurboSquid، به راحتی قابل پیمایش است و بیش از 1024000 مدل سه بعدی رایگان و ممتاز را ارائه می‌کند. با توجه به تولید محتوای دیجیتال بیشتر از چاپ سه بعدی (think AR, VR, or games)، هنوز مجموعه محدودی از مدل های قابل چاپ سه بعدی رایگان در TurboSquid وجود دارد. در این سایت، امکان فیلتر کردن بر اساس نوع فایل به یافتن آنها کمک می کند. برای نشان دادن بیش از 77000 طرح قابل چاپ سه بعدی، باید در چک باکس STL علامت بزنید.

معرفی سایت PrusaPrinters

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Prusa Research با طراحی نمادین Prusa i3 خود استاندارد جدیدی را برای چاپگرهای سه بعدی FDM تعریف کرد. این شرکت با پوشش همه زمینه ها، نیز ارائه دهنده نرم افزار منبع باز خود به نام PrusaSlicer، فیلامنت Prusament، اسناد عالی، پایگاه داده کاربران Prusa و …است که وب سایت آن به صورت یک مخزن فایل رایگان و مرتب شده است.

این تازه وارد به صحنه بانک فایل در سال 2019 راه اندازی شد و به سرعت در حال رشد است در حالی که همچنان استانداردهای با کیفیت بالا را حفظ می کند. مدل های رایگان آن، که اکنون بیش از 77000 مورد از آن ها وجود دارد، به صورت فایل STL قابل دانلود هستند که در تمام دستگاه های FDM قابل استفاده هستند.

معرفی سایت Pinshape

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Pinshape که توسط سازنده پرینترهای سه بعدی Formlabs در سال 2016 خریداری شد، خود را به عنوان یک بازار سه بعدی “ارتباط بین سازندگان و طراحان” توصیف می کند. اگرچه شما می توانید تعداد زیادی فایل STL رایگان برای دانلود در بیش از 82000 طرح بیابید، همچنان این سایت، به عنوان پلتفرمی برای خرید و فروش مدل های پرینتر سه بعدی ممتاز عمل می کند.

اگر به دنبال فایل‌های STL رایگان برای اسباب‌بازی‌ها و بازی‌ها، مینیاتورها، جواهرات و مد، لوازم خانگی، وسایل، افراد و موجودات، و هنر هستید، این سایت، مکان جالبی است.

معرفی سایت YouMagine

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

YouMagine یک وب سایت اجتماعی و منبع دانلود فایل سه بعدی است که توسط بنیانگذاران Ultimaker تأسیس شده است. اگرچه این مخزن فایل (سازنده محور) در سال های گذشته تغییرات زیادی را به خود ندیده است، اما همچنان طرفداران خود را دارد. YouMagine برای هر دستگاه FDM قطعاتی با طراحی مناسب و مستحکم دارد. شما می توانید بیش از 19000 مدل پرینتر سه بعدی رایگان و مجموعه های دستچین شده جالب را مرور کنید.

معرفی سایت 3DExport

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

3DExport با جامعه هدف طراحان حرفه ای و هنرمندان سه بعدی، بازاری برای مدل های سه بعدی ممتاز است. علاوه بر مدل‌های سه بعدی عمومی و low-poly 3D models، وب سایت 3DExport مجموعه مناسبی از بیش از 33300 طرح قابل چاپ سه بعدی را ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید جستجوی خود را فیلتر کنید تا مجموعه کوچکی از فایل‌های STL رایگان برای پرینت سه بعدی، با تأکید بر جواهرات و زیور آلات را بیابید.

معرفی سایت NIH 3D Print Exchange

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

NIH 3D Print Exchange یک منبع فوق العاده و محبوب برای جامعه علمی است. این یک پلتفرم برای اشتراک‌گذاری، توزیع و دانلود فایل‌های چاپگر سه بعدی است که از نظر علمی دقیق یا کاربردی هستند. مجموعه ها شامل تقریباً 11000 فایل STL رایگان برای اشیاء علمی، «heart library» و «molecule of the month» است. همچنین بخشی برای پروتزهای پرینت سه بعدی کم هزینه و مدل های سه بعدی مرتبط با کووید در آن قرار دارد.

معرفی سایت GrabCAD Library

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

GrabCAD می خواهد “به مهندسان مکانیک کمک کند تا محصولات عالی را سریعتر بسازند”. این سایت ابزارهایی را ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند تا در توسعه 5,000,000 طرح خود با یکدیگر همکاری کنند و بخش کوچکی از آن شامل مدل های چاپگر سه بعدی است. GrabCAD لزوماً اولین درگاه اینترنتی مورد نیاز برای انتخاب گسترده ای از چاپ های روزمره نیست، اما هنوز هم برای قطعات پیچیده طراحان و مهندسان، مفید است. البته این نکته را باید در نظر گرفت که اگرچه 10000 مدل به عنوان قابل چاپ سه بعدی برچسب گذاری شده اند، اما همه آنها واقعا چاپ نمی شوند. علاوه بر فایل های رایگان STL، این سایت، نرم افزار چاپ سه بعدی رایگان GrabCAD Workbench و خدمات حرفه ای چاپ سه بعدی GrabCAD Print را ارائه می دهد.

معرفی سایت Threeding

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Threeding یک بازار آنلاین برای مدل های چاپگر سه بعدی پولی و رایگان است. این پلتفرم افراد و مشاغل را قادر می سازد تا هر گونه طرح چاپ سه بعدی را بخرند، بفروشند یا فقط مبادله کنند. بیش از 8800 فایل STL برای دانلود وجود دارد. این سایت همچنین خدمات چاپ سه بعدی را ارائه می دهد تا بتوانید مدل های چاپگر سه بعدی خود را ساخته و برای شما ارسال کنید.

معرفی سایت Free3D

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

اگر به دنبال مدل های سه بعدی بدون حق امتیاز هستید که می توانید در انیمیشن یا طراحی بازی از آنها استفاده کنید، Free3D نقطه ورود خوبی است. در کنار مجموعه گسترده ای از بیش از 418000 مدل ممتاز، وب سایت مجموعه کوچکی از (7300+) فایل STL را نیز نگهداری می کند که به عنوان قابل چاپ سه بعدی برچسب گذاری شده اند. همان طور که قابل مشاهده است، قرار نیست همه آیتم های این بخش به راحتی با چاپگر سه بعدی FDM پرینت سه بعدی شوند، اما برخی از جواهرات را می توان یافت.

معرفی سایت 3DShook

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

مدل کسب‌وکار 3DShook یک سرویس اشتراک برای کسانی است که می‌خواهند یک جریان ثابت از فایل‌های چاپگر سه بعدی با کیفیت داشته باشند. مدل‌های فردی از 1 تا 5 دلار متغیر است، بسته‌های معاملاتی از 25 دلار تا 50 دلار متغیر است، و گزینه‌ای برای اشتراک ماهیانه، آموزشی، سالانه و تجاری برای فایل‌های STL وجود دارد. اکثر 6000 مدل قابل چاپ سه بعدی آن بسیار عالی هستند و برای متقاعد کردن شما قبل از گرفتن اشتراک، یک گالری آزمایشی کوچک از فایل های STL رایگان را برای دانلود ارائه می دهند. متأسفانه، دیگر مدل‌های جدید زیادی به این سرویس اضافه نشده است.

معرفی سایت Redpah

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Redpah یک فروشگاه طراحی چاپ سه بعدی است که ترکیبی از مدل های چاپگر سه بعدی پولی و رایگان را برای سازندگان و طراحان ارائه می دهد. این مخزن دارای بیش از 4900 فایل پریمیوم و رایگان چاپگر سه بعدی برای دانلود است. یکی از ویژگی های خوب، قابلیت مرتب سازی طرح های چاپ سه بعدی بر اساس کار طراحان محبوب است.

معرفی سایت XYZprinting 3D Gallery

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

تولید کننده پرینتر سه بعدی تایوانی XYZprinting یک گالری اختصاصی از فایل های STL رایگان برای دانلود دارد. هیچ مدیریت حقوق دیجیتالی برای آن وجود ندارد، اما برای دسترسی به مدل های چاپگر سه بعدی باید ابتدا در سایت ثبت نام کنید. اکثر موارد در اینجا – بیش از 1900 مدل در مجموع – با توجه به غلبه رندرها بر عکس های اشیاء فیزیکی، به نظر نمی رسد که چاپ شده باشند. اما دیدن اینکه آنها مخازن اختصاصی برای استریولیتوگرافی (SLA)، اکستروژن دوگانه و همچنین چاپ سه بعدی رنگی دارند، مایه اطمینان است.

معرفی سایت Zortrax Library

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

در نسخه قبلی، کتابخانه Zortrax شامل فایل‌های STL رایگان ادغام شده در نرم‌افزار Z-Suite آن‌ها بود و بنابراین فقط برای صاحبان چاپگرهای سه بعدی Zortrax در دسترس بود. در حال حاضر، این شرکت کتابخانه را از نرم افزار جدا کرده و به صورت آنلاین در دسترس قرار داده است. این بدان معناست که هر کسی می‌تواند فایل‌های STL رایگان را مرور و دانلود کند و آنها را بر روی هر دستگاه FDM بسازد. در این وب سایت، اکثر مدل های چاپگر سه بعدی 1800+ برای فیلامنت ABS بهینه شده اند، بنابراین سازندگانی که معمولاً از این ماده استفاده نمی کنند ممکن است وسوسه شوند که آن را امتحان کنند.

معرفی سایت Fab365

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Fab365 یک بازار محصول برای فایل های چاپگر سه بعدی است. کاربران ثبت نام شده می توانند مدل هایی را خریداری، بفروشند، و دانلود کنند تا در خانه با پرینترهای سه بعدی خود بسازند. این طرح‌های ممتاز در موضوعاتی مانند گجت‌ها، هنر، خانه و معماری گروه‌بندی می‌شوند و کمی پیچیدگی و طنز در مورد آنها وجود دارد. بیشتر موارد ارائه شده طرح های پولی هستند، اما مجموعه کوچکی از فایل های چاپگر سه بعدی به صورت رایگان در دسترس هستند.

معرفی سایت NASA

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

این سایت مانند غبار ماه خاکستری و خسته کننده به نظر می رسد، اما اجازه ندهید که شما را گول بزند. این یک مخزن سرگرم کننده از 348 مدل پرینتر سه بعدی است که توسط کسی جز ناسا ساخته نشده است. فایل‌های STL آن‌ها به‌صورت رایگان برای مقاصد آموزشی در دسترس هستند تا بتوانید اجرام برجسته در تاریخ اکتشافات فضایی مانند مکان‌های فرود آپولو، مریخ نورد کنجکاوی، دنباله‌دارها یا تلسکوپ فضایی هابل را بسازید.

معرفی سایت Dremel Lesson Plans

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

تولیدکننده آمریکایی Dremel یک پورتال منتخب از برنامه های درسی برای تکمیل خط چاپگرهای سه بعدی Idea Builder خود دارد. بر اساس این مطلب که Idea Builder فقط می تواند به صورت سه بعدی در رفیلامنت شته PLA چاپ کند، این مجموعه از فایل های چاپگر سه بعدی برای تجربه ای بدون دردسر بهینه شده است. فایل های STL رایگان برای چاپ کلاس درس ایده آل هستند و با مطالب آموزشی برای معلمان همراه هستند. لطفا توجه داشته باشید که برنامه درسی فقط پس از ثبت نام در دسترس است.

معرفی سایت Instructables

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Instructables یک پورتال اجتماعی فوق العاده و واضح است که در آن کاربران می توانند پروژه های DIY خود را به اشتراک بگذارند، از جمله چیزهایی که با کمک پرینت سه بعدی ساخته شده اند. در صفحات پروژه، آموزش‌ها و دستورالعمل‌های نحوه ساخت هر اثر، همراه با فایل‌های چاپگر سه بعدی برای دانلود در صورت لزوم وجود دارد. به علاوه، مطالب اکثر طراحان به اندازه کافی برای پاسخ به سوالات ارسال شده توسط عموم مفید هستند.

معرفی سایت Yeggi

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Yeggi یک موتور جستجو است که وب‌سایت‌های پرینت سه بعدی پرطرفدار را برای مدل‌های چاپگر سه بعدی پویش می کند. همچنین می‌توانید به جستجوهای پرطرفدار دسترسی داشته باشید تا ایده‌ای از گرایش‌هایی که جامعه در حال حاضر به آن‌ها علاقه دارد به دست آورید. رابط کاربری قرار نیست به این زودی‌ها بهبود یابد، اما ابزاری فوق‌العاده مؤثر برای یافتن فایل‌های STL رایگان است. همچنین بخشی برای جدیدترین فایل های چاپگر سه بعدی رایگان وجود دارد.

معرفی سایت STLFinder

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

نام کاملاً خود توضیحی است، درست است؟ STLFinder موتور جستجوی دیگری برای فایل های چاپگر سه بعدی است که در اینترنت موجود هستند و نتایجی را برای فایل های STL رایگان و مدل های چاپگر سه بعدی ارائه می دهد. همچنین می‌توانید یک حساب کاربری برای ذخیره یا نشانه گذاری فایل‌های چاپگر سه بعدی مورد علاقه خود برای مراجعات بعدی ایجاد کنید. پس از ورود به سیستم، می توانید میلیون ها مدل پرینتر سه بعدی را که ایندکس کرده است جستجو کنید.

معرفی سایت Thangs

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

Thangs ممکن است شبیه یک موتور جستجوی مدل سه بعدی دیگر به نظر برسد، اما ترفندهای خوبی در آستین خود دارد. به لطف یک الگوریتم جستجوی پیچیده، می توانید مدل های سه بعدی هندسی مرتبط را پیدا کنید. تنها با یک کلیک ماوس، هر شی را می توان در یک موقعیت انتخاب شده رندر کرد. و در نهایت، شما همچنین می توانید از دوستان و همکاران دعوت کنید تا در پروژه ها با یکدیگر همکاری کنند.

معرفی سایت 3DFindIt

لیست بهترین سایت های دانلود فایل STL در سال 2022

3DFindIt برای کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای طراحی شده است. این موتور جستجو مدل های سه بعدی 4000+ کاتالوگ CAD و BIM را فهرست می کند. چیزی که واقعاً آن را متمایز می کند امکان انجام جستجوهای پیچیده است، حتی بر اساس هندسه، رنگ یا شباهت های عملکردی. همچنین می توانید یک طرح سه بعدی آپلود کنید و به 3DFindIt اجازه دهید بقیه کارها را انجام دهد.

 

ترجمه از سایت all3dp

 

معیار مقایسه مقاومت حرارتی فیلامنت های گرمانرم متداولنویسنده: خدمات آموزش و خدمات چاپ تیکا تری دی

اینستاگرام:https://www.instagram.com/tika3d/

کانال تلگرام:http://t.me/Tika3D

پست الکترونیک: [email protected]

آی دی نت تری دی: @n-mosleh

 

بایگانی تاریخ خورشیدی

دسته‌ها

مشاهده بلاگ

نوشته های مرتبط

بانک فایل سه بعدی - فایلهای اسباب بازی و فیجت و کودکان - فایلهای دکوراسیون خانه - دی 13, 1400

فایل سه بعدی کدوی هالووین

فایل سه بعدی کدوی هالووین کدوی هالووین (Jack-o’-lantern) که در غرب به آن جک اُ لنترن نیز گفته می‌شود، یک کدو تنبل یا شلغم کنده…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری

بانک فایل سه بعدی - فایلهای اسباب بازی و فیجت و کودکان - فایلهای اکسسوری و لوازم شخصی - دی 13, 1400

فایل سه بعدی اسپینر تو در تو

فایل سه بعدی اسپینر تو در تو این فیجت جذاب برای سرگرمی ساخته شده و میتونین به عزیزانتون هدیه بدین. اگه خدمات پرینت سه بعدی…

ادامه مطلب...

0 اشتراک گذاری